Dagens skivtips

När man läser rubriken så kan man tro att jag skriver ett skivtips varje dag, men nej det gör jag inte, då skulle jag ju få slut på skivor att rekommendera, och det vill man ju inte! 


Iaf, Scott Lavender - The Piano Tribute to Iron Maiden, heter skivan, och är, som det hörs på namnet helt enkelt en snubbe som spelar 12 av Iron Maidens bästta låtar på piano. Det är annorlunda att lyssna på, inte för den sakens skull dåligt, tvärt om faktiskt. Skulle jag rekommendera en dålig skiva? Ehe, ja, det skulle jag iofs kunna göra xD men nej, inte idag ^^


Den här skivan fungerar för dom flesta människor tror jag :o Den funkar för maiden-fans eftersom det trots allt är maidenlåtar. Den fungerar för  folk som inte är hårdrockare eftersom det inte finns nån gitarr, sång eller trummor i låtarna. Det funkar t.o.m. för folk som bara lyssnar på klassiskt, eftersom piano är så stor del av klassisk musik :D 


Låtarna är följande
1. Two Minutes To Midnight
2. Wasted Years
3. Can I Play With Madness
4. The Trooper
5. Brave New World
6. Run To The Hills
7. Caught Somewhere In Time
8. Aces High
9. Hallowed Be Thy Name (<3)
10. Flight Of Icarus
11. Number Of The Beast
12. Eddie's Lament (Original Composition)


Ja, dom skulle ju kunnat ha bytt ut den sista låten mot nån riktig maidenlåt t.ex. Fear Of The Dark men men, man kan ju inte få allt här i livet. Eddie's Lament är ändå rätt bra :) 

Hela skivan får 8/10 av mig, riktigt bra skiva, dock inget mästerverk.


Skivan finns på Pirate Bay om någon undrar, eller om ni är för fega för att ladda ner så kan jag skicka den ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0