15/5-09

We're halfway to June! 15:e maj, snart kan man börja förhandsrösta om man vill det, till EU-parlamentsvalet that is. 20:e öppnar förhandsröstningen. Be there, or I'll kill you! Pirate!


Iaf, hade praktiskt prov i köket idag. började kl 08.00 ._. det var asjobbigt, för det första är jag sjuk. För det andra så kom jag ju inte hem förrens halv 12 igår, var helt slut när jag kom hem igår, ändå satte jag mig vid datorn >_> stupid me. Men ajg vaknade iaf idag, jag hade världens tur, för jag hade glömt ställa klockan! I'm dumb ibland. Men jag vaknade av att jag skulle gå på toa exakt när klockn skulle ha ringt egentligen :o I'm lucky. Sprang in i duschen, sprang ut ur duschen, klädde på mig, packade kockkläderna och sen sprang till bussen ^^


Aja, väl i skolan bytte jag om, sen fick vi reda på vad vi skulle göra. Vi lottade grupper.. jag kom nog i en av dom sämsta möjliga.. men Aza, och så var vi tvungna att göra en laxrätt >_> Alla grupper fick varsin råvara man skulle göra en rätt av, lite som på kock-tävlingar. Vi fick iaf lax som råvara. Vi gjorde en lite annorlunda variant på ett recept vi hittade på recept.nu. Det receptet var på vallmopanerad lax med gräddkokt pasta. Vi hade dock lite vitvin i grädden också och lite annat ^^ Det blev riktigt gott faktiskt! såg bra ut också ;) Vår grupp måste ju varit bäst ;) några misstag til trots :P men alla grupper gjorde ju nåt misstag, så vi klarade oss nog ganska bra ändå. Vi får reda på resultaten på måndag.


Efter det hem iaf :) var ensam hemma när jag kom hem, mamma var hos frisören. Så jag satte mig och spelade gitarr xD hade inget bättre för mig, sen logga massa roligt folk in på msn (Läs:Bex) och så chattade vi lite, eller har chattat sen hon loggade in xD och jag avrundar med lite gitarr emmelanåt, men jag är skillad och kan göra flera saker samtidigt :D vilket är ännu ett bevis på att jag är väldigt feminin av mig (John Frusciante - Femininity <3) aja, orkar inte mer nu ^^ pusshej<3


Dagens Låt 15/5-09
John Frusciante - The Past Recedes (lär mig på gitarr ^^)



PS. "bara" 7 månader kvar till min 20e födelsedag ;)

Kommentarer
Postat av: bex

filåt att du kom hem så sent (A) o filåt för min smsattack idag (A) och...snaaart ska vi spela den tsm :D:D tkr jag (A)

2009-05-16 @ 00:36:33
URL: http://bexchili.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0