The Empyrean

John Frusciantes senaste album The Empyrean ÄR DET ULTIMATA ALBUMET UTAN KONKURRENS FRÅN NÅGOT HÅLL! Bara så att ni vet... Det är ett sådant album som är off the charts 8/5, 15/10, 130/100.. o.s.v. ^^ Man blir helt.. omg omg omg.. finns inte ens ord :') alla som inte har lyssnat på detta album förtjänar nästan stryk! Helt seriöst! Jag sa dock nästan bara för att jag inte känner för att slå 5,9 miljarder människor i världen.

Albumet ligget uppe på spotify (Thank God for spotify) och SKA lyssnas på av alla som har spotify. Tycker ni albumet är dåligt på nåt sätt så lovar jag att säga upp kontakten med er! (Ta ej detta seriöst, men se det som en varning) Albumet har ALLT, och lite till! Sjukt medryckande gitarrsolon, extremt sköna basgångar, trumspelet är underbart i vissa låtar, det passar t.o.m. med en trummaskin i en låt (jag hatar vanligtvis trummaskiner) och sist, men inte minst.. den oerhört vackra rösten av John Anthony Frusciante.. alltså, hans röst.. den är speciell och man måste ge den en chans eller två, men när man har gjort det.. <3 den är.. perfektion i högsta form. Den går längre än perfektion, den var perfektion redan 2003 med Shadows Collide With People och den har utvecklats se dess! Skivan är långt beyond perfection. Den är så långt beyond perfection som man kan komma! Nu kanske ni tänker att jag överdriver med de positiva kommentarerna? Nej, inte ens lite. ALlt jag skrivit hittils räcker inte ens en hundradel! och jag är helt seriös! The Empyrean betyder "den högsta punkten i himlen" och skivan är.. mer än så <3 Skivan trycker fram känslor i mig som jag inte ens trodde fanns, och även känslor jag inte kännt på år och dagar, sedan Shadows Collide With People 2003!

Av dom 10 låtarna som är med på den europeiska versionen av skivan (12 på japanska) så finns det inte en enda dålig låt, och jag kan bara komma på en enda negativ sak med hela skivan.. Det är att den går från världens bästa gitarrsolo i Unreachable till ett "bara" jättebra intro i God och ja.. det var väl det.. Var noga med att detta inte är en recension, utan bara lite spontana tankar och känslor jag har för stunden! <3 PUSSHEJ



Kommentarer
Postat av: Bex

jag har inte lyssnat in mig tillräckligt mycket (än) för att kunna hålla med dig med 50000 ":D" smileys och dubbelt så många utropstecken, men OMG vad du har rätt i sjukt mycket där :D John kräver inlyssning, och jag har MYCKET kvar att höra. Dock är The Empyrean lätt något av det allra bästa i musikväg som har... crossat min path xD Dark Light är ett mästerverk, och du vet att God är en av mina favoriter. Today finner jag inte ens ord för och jag älskar hans snack om ägg innan en av låtarna (bad me doesn't remember which one) Jag blev varnad av min svåger en gång i tiden för hans musik from the drug-period of his life. Och förberedde mig på att verkligen inte tycka om det, men jag var visst tillräckligt öppen för det... Cuz it went right to the centre of my heart and made a mark there. Ett av de finaste märkena ever :') det finns inte tillräckligt många ord med positiv betydelse på nåt språk som kan beskriva honom. hans röst. hans musik. hans skapelse. All heder åt honom, OCH JAG ÄLSKAR SOLOT I READYMADE SOM JAG LYSSNAR PÅ JUST NU OMG JAG DAMPAR SÖNDER INOMBORDS. 8D

2009-06-03 @ 23:41:40
Postat av: Polybios

Jag vet varken vilken gruppen är, eller vilken skiva det rör sig om. Kan bara säga att ditt språk förvisso flyter, men att typografin och en del av uttrycken ibland känns överdrivna. Har lite svårt att ta texten på allvar då. Det blir för teatraliskt.

2009-06-04 @ 00:06:00
Postat av: SleepyEyes

You know I'm around ya, I wouldn't be if I didn't love ya...





John <3

2009-06-04 @ 00:52:12
Postat av: Linnea- fruscipied

JOHN ÄR GUD OCH EMPYRIAN ÄR HELT OSLAGBAR

2009-06-04 @ 23:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0