Judas Priest

Så, jag klickar runt lite på spotify (♥) som vanligt på kvällarna ^^ hittar sjukt mycket ny musik. Det ska dock inte det här handla om, det här handlar om en lite äldre bekantskap som jag återupptäckte förut. Judas Priest skaparna av lädernischen inom hårdrock,  det är bra musik, det är jävligt bra musik. Breaking the Law har väl knappast undgått någon musik intresserad hoppas jag.

Dom har, precis som många andra band splittrats för att senare göra en comeback. Jag sitter och lyssnar på deras comebackplatta från 2005  Angel of Retribution, och vilken jävla comeback dom gjorde 2005. Första spåret börjar lite lungt i introt för att senare fullkomligt explodera i allt som Judas Priest är bäst på, sjukt härligt sound från gitarr, bas, trummor och framför allt sången. Rob Halford kan, trots sin ålder som börjar bli lite hög, fortfarande ta dom höga toner som han är känd för! Inte en låt finns det på plattan som är dålig, inte en låt finns det som ens är under toppklass!

Jag skrev lite tidigare att öppningen var stark, det är dock ingenting mot avslutningen på skivan! Skivan avslutas med låten Loch Ness, som är en lite (betoning på lite) lugnare och långsammare låt, dock ganska långt ifrån en ballad. Den låten är lång, väldigt lång, ungefär tretton minuter. Låten är dock mäktig och kraftfull och man kan inte komma undan den episka känslan denna låten har!

Hela skivan är sjukt bra, t.o.m. bättre än deras tidigare verk! 10/10

Kommentarer
Postat av: Venkan

DUUUDE, jag gillar din kategori "kultur". Ska du försöka lura stackars ovetande människor om att du är kulturell? You are funny, bunny =)

2009-04-24 @ 02:41:09
Postat av: Balzary

xD, ja, man kan ju alltid försöka ^^ men kategorin "Film, Spel, Musik, Böcker" kändes lite väl lång :/

2009-04-24 @ 08:00:25
URL: http://balzary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0